Automatisch incasso’s van startgelden

Beste Leden,

De facturatie van de startgelden was altijd een arbeidsintensieve klus.
Nu we over zijn gegaan van Floco naar de Zweefapp zijn Henk Leegwater en Rob van Pel druk bezig geweest om de automatische incasso van de startgelden weer te automatiseren.
Uiteraard zijn nu de vluchtgegevens van de Zweefapp het uitgangspunt.  

Het is daarom belangrijk om te controleren of je vluchtgegevens goed zijn ingevuld. Een fout ingevulde vlucht zal immers leiden tot een foute factuur.
Dit kun je het beste zelf doen voor het einde van de vliegdag.
De startofficier controleert dan bij het einde van de vluchtdag of de bijzondere vluchten (donatiestarts, clubstarts, invliegstarts, etc) goed zijn ingevuld.

Hieronder de uitleg over hoe de vluchten moet worden ingevuld.
Vluchttype:

  1. Standaard: Voor alle standaard starts. DBO vluchten worden gefactureerd bij de DBOer. Introstarts worden tot 6 starts niet in rekening gebracht. Zomercursisten tot 20 starts.

  2. Clubstart: Start voor rekening van de club; bij opmerking de reden vermelden. Als er geen reden vermeld wordt, wordt de start bij de gezagvoerder in rekening gebracht!

  3. Invliegen: Tot 15 min. wordt de vlucht niet in rekening gebracht, daarboven wel.

Na de vliegdag gaat een periode van 6 dagen in, waarin je nog wijzigingen kunt doorvoeren.
Na deze periode wordt de administratie definitief en zal deze zoals ingevuld worden gefactureerd.

Zoals gebruikelijk wordt de factuur ter inzage gelegd voordat deze wordt gefactureerd.
Om heel veel werk voor onze penningmeester te voorkomen is de afspraak gemaakt dat fout ingevulde vluchtgegevens niet op de factuur worden hersteld.
Bv vluchten op tweezitters die qua betaling niet goed zijn ingevuld worden niet meer gewijzigd als de factuur is gemaakt. Deze kunnen dan eventueel achteraf onderling worden verrekend.
Uiteraard kunnen andere fouten en of incidentele missers nog wel worden aangekaart bij de penningmeester.

Met elkaar kunnen we een hoop extra administratief werk besparen door aan het einde van de vliegdag even te controleren of je vluchten correct zijn ingevoerd.
Ik hoop (en ga ervan uit) dat we deze moeite even willen nemen. Een goed ingevulde administratie maakt een vloeiende facturering mogelijk en bespaart ons een hoop gedoe en uren.

Iedereen, mede namens Henk, Rob en Hans, bij voorbaat bedankt voor de medewerking.

Met vriendelijke groeten,

Kor Sneller
Voorzitter ZCNOP